@arjantupan
Het is een spannende dag voor Molukkers in Nederland, in de periode dat we herdenken dat 75 jaar geleden het contingent KNIL militairen aankwamen. Veelal in Rotterdam. Aan de Lloydkade. Daar wordt vandaag een monument onthuld.
Mijn vader kwam afgelopen maandag precies 75 jaar geleden aan, en zette op diezelfde Lloydkade zijn eerste stappen op Nederlandse bodem. Hij had de onthulling van dit monument prachtig gevonden, en had er graag bij geweest. Maar hij is er inmiddels niet meer.
Na jaren van een moeizame, en eenzijdig onbehoorlijke, relatie, is het tijd dat de Nederlandse regering begint aan herstel van de (soms noodgedwongen) fouten die zijn gemaakt.
De hoop is vandaag dan ook gevestigd op premier Jetten.
https://nos.nl/artikel/2619584-spanning-rond-inhuldiging-moluks-monument-gaat-jetten-excuses-aanbieden